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Drag racing museum - Don Garlits
#41
Streamliner ... queste erano bellissime...



[Immagine: 45547c93-c2b8-2c91.jpg]



[Immagine: 45547c93-c2c3-eefa.jpg]



[Immagine: 45547c93-c2ce-1c6a.jpg]



[Immagine: 45547c93-c2da-a339.jpg]



[Immagine: 45547c93-c2e4-93ae.jpg]



[Immagine: 45547c93-c2ef-aad7.jpg]
1969 Chevelle SS 396 585 HP Almost stock ...
"Keep your hopes up and pedal down "  best 1/4 mile time - 11.62@119mph
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#42
vedendo tutti quei Hemi in una volta sola ho strabuzzato gli occhi..... alla vista dell'allison mi sono eccitato.... e poi mi posti una topolino? ma va da via al :ciappa:
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#43
[quote name='Nuvolari' timestamp='1346101880' post='441870']

vedendo tutti quei Hemi in una volta sola ho strabuzzato gli occhi..... alla vista dell'allison mi sono eccitato.... e poi mi posti una topolino? ma va da via al :ciappa:

[/quote] . ... Ahahaha .. Quando l ho vista ...ho pensato alla Topo di Lee ...
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#44
hahaha grazie pe ril pensiero !!! :ok:

questo topic è meraviglioso , continuo a guardare e riguardare le foto , sono fantastiche , accendono la passine , grazie mille !!
[Immagine: leo.jpg]
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#45
Wacca che mezzi... Grazie Oliver...
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#46
Davvero un bel museo!!! Bella pure la Topolino!
[Immagine: flaviospeed_firma.gif]

66 Stang - Export, K-code, Silver frost. Coming soon...
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#47
[Immagine: Orlando-Don-Garlits-298-lil.jpg]





Visitato a Marzo 2008 per l'intera giornata: è uno spettacolo unico al mondo (e non temo essere smentito!).

Ma la cosa più bella è stato parlare per un paio d'ore con "Big Daddy" in persona! Per di più nel suo gargae personale ...

[Immagine: DRAGoons_CLAN.jpg] [Immagine: me-lil.jpg] [Immagine: DragOne_USACF.jpg]
http://www.funnycar.it/







"La mente umana ? come il paracadute: funziona solo se ? aperta" (Louis Pauwels e Jaques Bergier)

Stay hungry, stay foolish

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#48
[quote name='funnycar' timestamp='1346166565' post='441979']

[Immagine: Orlando-Don-Garlits-298-lil.jpg]





Visitato a Marzo 2008 per l'intera giornata: è uno spettacolo unico al mondo (e non temo essere smentito!).

Ma la cosa più bella è stato parlare per un paio d'ore con "Big Daddy" in persona! Per di più nel suo gargae personale ...

[/quote]





Purtoppo Don, quel giorno era via .... Ma mi diceva il suo crew chief che spesso lo si puo incontrare al museo !!!
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#49
E per finire the Engine Room



[Immagine: 45547c93-196d-df50.jpg]



[Immagine: 45547c93-197a-d2f9.jpg]



[Immagine: 45547c93-1986-994a.jpg]
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#50
Usato del 2003 ....

8000 hp giusto giusto per la Hills Race....

[Immagine: 45547c93-1a1f-89ea.jpg][Immagine: 45547c93-1a2a-f006.jpg]



[Immagine: 45547c93-1a52-f3bf.jpg]
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#51
Quindi ragazzi ... Se vi trovate in florida e vi piacciono le auto ? un posto da vedere assolutamente qui il link



http://garlits.com/



That s all folks !!!



One Top Fuel dragster 500 cubic-inch Hemi engine makes more horsepower (8,000 HP) than the first 4 rows at the Daytona 500.



* Under full throttle, a dragster engine consumes 11.2 gallons of nitro methane per second; a fully loaded 747 consumes jet fuel at the same rate with 25% less energy being produced.



* A stock Dodge Hemi V8 engine cannot produce enough power to merely drive the dragster's supercharger.



* With 3000 CFM of air being rammed in by the supercharger on overdrive, the fuel mixture is compressed into a near-solid form before ignition. Cylinders run on the verge of hydraulic lock at full throttle.



* At the stoichiometric 1.7:1 air/fuel mixture for nitro methane the flame front temperature measures 7050 degrees F.



* Nitro methane burns yellow. The spectacular white flame seen above the stacks at night is raw burning hydrogen, dissociated from atmospheric water vapor by the searing exhaust gases.



* Dual magnetos supply 44 amps to each spark plug. This is the output of an arc welder in each cylinder.



* Spark plug electrodes are totally consumed during a pass. After 1/2 way, the engine is dieseling from compression plus the glow of exhaust valves at 1400 degrees F. The engine can only be shut down by cutting the fuel flow.



* If spark momentarily fails early in the run, unburned nitro builds up in the affected cylinders and then explodes with sufficient force to blow cylinder heads off the block in pieces or split the block in half.



* Dragsters reach over 300 MPH before you have completed reading this sentence.



* In order to exceed 300 MPH in 4.5 seconds, dragsters must accelerate an average of over 4 G's. In order to reach 200 MPH well before half-track, the launch acceleration approaches 8 G's.



* Top Fuel engines turn approximately 540 revolutions from light to light!



* Including the burnout, the engine must only survive 900 revolutions under load.

* The redline is actually quite high at 9500 RPM.



* THE BOTTOM LINE: Assuming all the equipment is paid off, the crew worked for free, & for once, NOTHING BLOWS UP, each run costs an estimated $1,000 per second.



0 to 100 MPH in .8 seconds (the first 60 feet of the run)

0 to 200 MPH in 2.2 seconds (the first 350 feet of the run)

6 g-forces at the starting line (nothing accelerates faster on land)



6 negative g-forces upon deployment of twin 'chutes at 300 MPH

An NHRA Top Fuel Dragster accelerates quicker than any other land

vehicle onearth . . quicker than a jet fighter plane . . . quicker than the spaceshuttle



The current Top Fuel dragster elapsed time record is 4.420 seconds for the quarter-mile (2004, Doug Kalitta). The top speed record is 337.58 MPH as measured over the last 66' of the run (2005, Tony Schumacher).



Putting this all into perspective:



You are driving the average $140,000 Lingenfelter twin-turbo powered Corvette Z06. Over a mile up the road, a Top Fuel dragster is staged & ready to launch down a quarter-mile strip as you pass. You have the advantage of a flying start. You run the 'Vette hard up through the gears and blast across the starting line & pass the dragster at an honest 200 MPH. The 'tree' goes green for both of you at that moment.



The dragster launches & starts after you. You keep your foot down

hard, but you hear an incredibly brutal whine that sears your eardrums & within 3 seconds the dragster catches & passes you. He beats you to the finish line, a quarter-mile away from where you just passed him.



Think about it - from a standing start, the dragster had spotted you 200 MPH & not only caught, but nearly blasted you off the road when he passed you within a mere 1320 foot long race!



That s acceleration
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#52
porca pupazza..... l'engine room è una cosa da favola :wub:
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#53
[quote name='BLACK CAT' timestamp='1346181533' post='442030']

One Top Fuel dragster 500 cubic-inch Hemi engine makes more horsepower (8,000 HP) than the first 4 rows at the Daytona 500.



* Under full throttle, a dragster engine consumes 11.2 gallons of nitro methane per second; a fully loaded 747 consumes jet fuel at the same rate with 25% less energy being produced.



...........



The current Top Fuel dragster elapsed time record is 4.420 seconds for the quarter-mile (2004, Doug Kalitta). The top speed record is 337.58 MPH as measured over the last 66' of the run (2005, Tony Schumacher).

[/quote]

Fantastico era tutto riportato anche sull'ultimo numero di Mopar Action.



Dicevano anche che le potenze di questi motori sono calcolate e non misurate perchà non esistono banchi prova in grado di misurarli....
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#54
[quote name='Ricky426' timestamp='1346226430' post='442132']Dicevano anche che le potenze di questi motori sono calcolate e non misurate perchà non esistono banchi prova in grado di misurarli....[/quote]



Cioè, siamo andati sulla Luna e non riusciamo a misurare 8000 cv? :ciappa: Pazzesco!
[Immagine: flaviospeed_firma.gif]

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#55
La misurazione "presunta" della potenza sviluppata da un Top Fuel (o Funny Car) viene calcolata mediante una formula matematica che tiene conto di molte leggi della Scienza Fisica. Massa del veicolo (ovviamente con pilota e liquidi a bordo); coefficiente di aderenza degli pneumatici e del compound della pista; progressione del moto cronometrata a 60, 330, 660, 1000 e 1320 piedi dallo start. Il calcolo è stato reso pubblico, diversi anni addietro, su svariati periodici americani (anche su uno dedicato alla NASCAR) prendendo come elementi di paragone 4 diversi tipi di vettura, a partire dalla Pro Stock. Queste rilevazioni hanno anche rilevato che il moto (il movimento del veicolo) è ritardato di 15/100 di secondo, rispetto al momento in cui il pilota affonda il piede sull'acceleratore.

[Immagine: DRAGoons_CLAN.jpg] [Immagine: me-lil.jpg] [Immagine: DragOne_USACF.jpg]
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