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SERVICE ENGINE SOON su TRANS AM GTA '88
#41
Si. anche io ho dovuto cacciare 25 € di spese !! Ultimi schifosiiiiii!!! Hai fatto bene a cambiare anche i cavi, non si sa mai.
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#42
Citazione:Ciao ragazzi, le novità sono:


Arrivato cavo e software per collegare centralina, ho smanettato un po e si vedono i parametri che vediamo anche nel cruscotto ma in più ci sono quelli EGR, C02, VOLTAGE FUEL POMP e molto altro... non ho idea dal fonepad come si resetti la centralina se ha errori, probabilmente serve il software del pc che è più ricco della applicazione android che uso...


Il problema è stato risolto, l'auto non ha più la spia e spegnimento motore in corsa, ho sostituito 4 candele parte guidatore 1-3-5-7 (la sequenza dei cavi candele per capire la fase, 1 si trov vs paraurti fino al 7 vs abitacolo) ho sostituito anche i cavi sempre parte guidatore, il resto della parte passeggero è meglio farla su ponte dato che la sostituzione candele e cavi è molto più difficile.


Il risultato è che non si spegne più l'auto ed è molto più pronta e lineare come suono e vibrazioni... deduco che il problema erano le candele, sostituendone solo 4 ho eliminato il problema!!!



Grazie e tutti per l'interesse.


Max
 

ora vibra meno ... per forza .... vai con un 4 cilindri in linea ahahah :zsarcastic4xx:
DOV'E' LA MIA BIRRA ?  Big Grin

[Immagine: firma.jpg]
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#43
Scusate volevo solo un chiarimento su come interpretare il codice dei flash della spia. Ma io cosa devo contare i flash?
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#44
Citazione:Scusate volevo solo un chiarimento su come interpretare il codice dei flash della spia. Ma io cosa devo contare i flash?
 

Esatto!

Vai in internet e cerca "GM paper clip test"

Praticamente devi ponticellare i connettori A e B della presa OBD e contare i lampeggi.

 

Qui di sotto ti incollo la guida, in internet trovi tutto ma....bisogna sapere l'inglese!

Per resettare la centralina stacca la batteria per una notte intera!

 

 

OBD Trans Am (
GM OBD-I/ALDL)

How to check for ECM error codes on OBD I equipped Third Generation Camaros and Firebirds:


With the ignition OFF, Go to the Diagnostic Connector (Assembly Line Data Link [ALDL]) under the dash on the right side of the instrument panel, take a paper clip or a small piece of wire and connect pin (A) to pin (B) then turn the ignition to the ON position Don't Start the Engine.





The Connector should be laid out something like this:



 

A - Ground

B - Test Terminal

C - Air Injection

E - Serial Data

F - TCC

G - Fuel Pump

H - Brake Sense Speed Input

M - Serial Data


The "Service Engine Soon" light will flash in the following sequence: flash, pause, flash-flash, long pause, flash, pause, flash-flash, long pause, flash, pause, flash-flash, long pause


To clear all codes from your ECM, disconnect the negative battery cable at the battery and wait about 30 seconds then reconnect it.


Code Meaning

12 Diagnostic mode / ECM functioning No reference pulses to ECM.

13 Oxygen sensor signal problem or loss.

14 Coolant sensor - High temperature fault.

15 Coolant sensor - Low temperature fault.

16 Battery system over voltage - over 17.1 volts OR Direct ignition system fault.

17 Crank signal circuit shorted (RPM signal problem).

21 TPS (Throttle position sensor) voltage high.

22 TPS (Throttle position sensor) voltage low OR Fuel cut off relay circuit open or shorted to ground.

23 MAT (Manifold Air Temperature) sensor fault - low temperature OR TPS error.

24 VSS (Vehicle Speed Sensor) circuit fault - loss of signal.

25 MAT (Manifold Air Temperature) sensor fault - high temperature.

26 Quad driver module circuit fault (3.8L) OR Throttle switch circuit shorted.

27 Throttle switch circuit open - fault in 2nd gear switch.

28 Fault in 3rd gear switch.

29 Fault in 4th gear switch.

31 Turbo over-boost fault OR Canister purge solenoid fault OR Camshaft sensor circuit fault OR EGR circuit fault OR MAP (Manifold Air Pressure) sensor circuit shorted - low voltage OR Fuel injector fault OR Park or neutral switch OR governor malfunction.

32 MAP (Manifold Air Pressure) sensor circuit open OR EGR fault OR Barometric pressure circuit shorted.

33 MAP (Manifold Air Pressure) sensor voltage low - pressure low/vacuum high OR MAF (Mass Air Flow) sensor signal low - flow high.

34 MAP (Manifold Air Pressure) sensor voltage high - pressure high/vacuum low OR MAF (Mass Air Flow) signal high - flow low.

35 Idle speed cannot be set to desired RPM.

36 MAF (Mass Air Flow) sensor burn-off circuit failure OR fault in direct ignition system OR Missing pulses in electronic spark timing signal.

37 MAT (Manifold Air Temperature) sensor high temperature.

38 MAT (Manifold Air Temperature) sensor low temperature OR brake input circuit failed (brake light switch) OR fault in torque converter clutch brake switch.

39 Fault in TCC (Torque Converter Clutch) circuit.

41 EST (Electronic Spark Timing) circuit failure - no distributor pulses OR cylinder select error OR Tachometer input error.

42 EST (Electronic Spark Timing) circuit grounded OR fault at direct ignition system OR fault at fuel cutoff relay.

43 TPS (Throttle position sensor) out of adjustment OR knock sensor signal error OR low voltage at electronic spark timing control.

44 Oxygen sensor lean error.

45 Oxygen sensor rich error.

46 Fault in VATS (Vehicle Anti Theft System) OR fault at power steering switch (4 cylinder).

47 Problem at ECM or ECM failure.

48 Misfire diagnosis.

49 MAP (Manifold Air Pressure) sensor low error - vacuum leak.

51 ECM, PROM, or MEM-CAL failure.

52 ECM or CALPAK failure OR Analog to digital error OR fault at Quad driver module OR low oil pressure sensor voltage.

53 System over voltage - over 17.1 volts OR EGR sensor fault, improper EGR vacuum OR VATS alert.

54 Low voltage at either fuel pump or fuel pump relay OR output failure at quad driver module.

55 ECM failure or poor ECM connection OR oxygen sensor failure.

56 Coolant level low OR quad driver B circuit (3.8L).

58 PASS key fuel enable circuit OR VATS alert.

61 Oxygen sensor failure OR cruise control vent valve solenoid fault (3.8L).

62 Cruise control vacuum circuit fault (3.8L).

63 MAP sensor voltage high, low vacuum/open circuit (2.8L) OR EGR flow check (3.8L).

64 MAP sensor voltage low, high vacuum/short circuit (2.8L) OR EGR flow check (3.8L).

65 Fuel injection circuit fault OR EGR flow check.

66 A/C pressure switch low pressure OR internal reset of ECM.

67 Cruise control switch failure.

68 Cruise control system fault.

69 A/C pressure switch high pressure.



88 ECM fault, internal reset.

108 PROM checksum error.




1988 Trans Am V8 5.0 "GTA Look"
1986 CJ7 L6 4.2 "Renegade"

"Ok...I definitively discovered that I'm a Jeeper!"
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#45
Ciao Fabio, grazie per la risposta. Però ancora non capisco come leggere . ho girato il quadro ponticellato i due contatti. . parte la ventola e la spia comincia a lampeggiare ma come devo contare? Perchà ho letto che inizialmente dovrebbe fare per 3 volte il codice 12 di norma e poi gli altri forse ma quando si ferma ? Ho visto per 5 minuti continua a lampeggiare e fare pause .
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