01-12-08, 04:52 PM
(Questo messaggio è stato modificato l'ultima volta il: 01-12-08, 04:57 PM da funnycar.)
The two Chevelles have about as many conspiracy theories as the JFK assassination.
In effetti le Chevelle furono due e da questo fatto emersero queste considerazioni, unite ad altre che in parte scagionano Smockey:
"'Cheating,' as it were, has been around since the inception of stock car racing. The year 1966 produced two of the most notorious violationsof rules quite possibly witnessed in the sport of NASCAR racing - and believeit, or not, both cars passed technical inspection prior to the Dixie
500 at Atlanta. Junior Johnson's "Yellow Banana" Ford Galaxy and Henry "Smokey" Yunick's
"little" #13 1967 Chevy Chevelle, complete with an [color="#FF0000"]offset chassis[/color],raised floor, roof spoiler,
balloon in gas tank and a host of other brilliant rules book interpretations. NASCAR finally disqualified Yunick's creation in 1968 when it was found to be some 200 pounds underweight."
E con questo rispondo direttamente ad Antonello: non le sospensioni, ma l'intero telaio, "pare fosse asimmetrico"!
Sotto la foto di una probabile "replica" dalla quale risultano alcuni particolari diversi rispetto all'originale, come le maniglie e gli specchietti.
L'immagine ? relativa ad un "concours d'Elegance" per veterane, probabilmente quello di Amelia Island, in Florida, qualche anno fa.
In effetti le Chevelle furono due e da questo fatto emersero queste considerazioni, unite ad altre che in parte scagionano Smockey:
"'Cheating,' as it were, has been around since the inception of stock car racing. The year 1966 produced two of the most notorious violationsof rules quite possibly witnessed in the sport of NASCAR racing - and believeit, or not, both cars passed technical inspection prior to the Dixie
500 at Atlanta. Junior Johnson's "Yellow Banana" Ford Galaxy and Henry "Smokey" Yunick's
"little" #13 1967 Chevy Chevelle, complete with an [color="#FF0000"]offset chassis[/color],raised floor, roof spoiler,
balloon in gas tank and a host of other brilliant rules book interpretations. NASCAR finally disqualified Yunick's creation in 1968 when it was found to be some 200 pounds underweight."
E con questo rispondo direttamente ad Antonello: non le sospensioni, ma l'intero telaio, "pare fosse asimmetrico"!
Sotto la foto di una probabile "replica" dalla quale risultano alcuni particolari diversi rispetto all'originale, come le maniglie e gli specchietti.
L'immagine ? relativa ad un "concours d'Elegance" per veterane, probabilmente quello di Amelia Island, in Florida, qualche anno fa.
"La mente umana ? come il paracadute: funziona solo se ? aperta" (Louis Pauwels e Jaques Bergier)
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