Valutazione discussione:
  • 0 voto(i) - 0 media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Route 66: Restoring the Neon Road.
#1
[left]From Tucumcari to Gallup, this documentary travels, in grand style, historic Route 66 from one end to the other.[/left][left]Through the unique stories of the people who have lived all their lives along this famous road and illustrated with snapshots, post cards and general kitsch, Route 66 In New Mexico celebrates the life of this famous highway in the Land of Enchantment.[/left][left]This doc is also part history lesson: its shows the different phases of travel from the early mud soaked rough and tumble travel to modern black top.[/left][left]We learn of the different strategies and politics in getting Route 66 built in New Mexico and of the flashy, neon glory days of America's Main Street.[/left][left]Importantly, this documentary ends with a look at how we are creating our own mark in the history of Route 66 today.[/left][left]Capitalizing upon the rich history, areas along this historic highway are now being revitalized, making the history tangible and marketable.[/left][left]This documentary shows how today, we are adding a new chapter to the myth of this historic road.[/left][left]Originally broadcast on New Mexico PBS station KNME.[/left][left][/left][left][/left][left][/left]
[Immagine: Cadillac_For_55_2a.jpg][Immagine: FandangoPlate.jpg]
Cita messaggio
#2
Gran bella chicca!!!
[Immagine: PieroSignX.jpg][Immagine: CadillacItalianOwners_X.jpg]
Dubito...ergo sum.
Cita messaggio
#3
[quote name='Piero' post='237559' date='18/9/2009, 21:04']Gran bella chicca!!![/quote]



Mi autoquoto!!! e' veramente strano che nessuno commenti se li ha visti questi video!!!

Per chi ama l' auto americana e le sue suggestioni sono video imperdibili....almeno per me...
[Immagine: PieroSignX.jpg][Immagine: CadillacItalianOwners_X.jpg]
Dubito...ergo sum.
Cita messaggio
#4
[quote name='Piero' post='237763' date='19/9/2009, 14:57']Per chi ama l' auto americana e le sue suggestioni sono video imperdibili....almeno per me...[/quote][left]Grazie Piero.[/left][left]Sono particolarmente legato a "questa America" (anche se l'ho vista solo sui libri e in TV), amo queste immagini, forse perch? le ho spesso viste riprodotte nei quadri di tanti artisti americani. Per me non si tratta di semplici insegne pubblicitarie, per me ? arte.[/left][left]Un'arte decisamente diversa da quella classica che siamo abituati a vedere in Italia, ma ? arte.[/left][left]Rilancio con un altro documentario sulla Route 66, documentario ispirato al libro di Michael Wallis [Immagine: book0312281617m.jpg][/left][left][/left][left][/left][left][/left]
[Immagine: Cadillac_For_55_2a.jpg][Immagine: FandangoPlate.jpg]
Cita messaggio
#5
[left][/left][left][/left][left][/left][left][/left] :banana:
[Immagine: Cadillac_For_55_2a.jpg][Immagine: FandangoPlate.jpg]
Cita messaggio
#6
Massimo, accidentatte', mi fai tornare indietro di 30 anni e rivivere, con nostalgia, i ricordi legati alla mia permanenza cola'....
Cita messaggio
#7
[quote name='Card. LM.' post='237835' date='19/9/2009, 20:49']Massimo, accidentatte', mi fai tornare indietro di 30 anni e rivivere, con nostalgia, i ricordi legati alla mia permanenza cola'....[/quote]



col????



da quando ti hanno fatto cardinale parli veramente forbito.. :banana:
78 mercury cougar xr7 351m/400
Cita messaggio


Vai al forum:


Utenti che stanno guardando questa discussione: 1 Ospite(i)