Buonasera, ho cercato in giro ma non trovo nulla, qualcuno sa consigliarmi che tipo di olio mettere in un automatico del 1984?? Ã un 700r4 ho sempre messo il dexton 6 ma ora mi stanno venendo dubbi in quanto molti mettono un dexton 3..... in effetti nel 84 il 6 non esisteva....
Messaggi: 11.179
Discussioni: 87
Registrato: Feb 2009
Reputazione:
0
 dextron II non 3 e tantomeno 6
Messaggi: 359
Discussioni: 8
Registrato: Nov 2005
Reputazione:
5
dipende. nel senso... se è ORIGINALE le frizioni dell'epoca NON sono compatibili con il DX IV e si rovinano precocemente.Â
dipende dalle specifiche della marca che acquisti, il DX III potrebbe andare bene....
se è stato revisionato negli anni - dipende da quando e come... i materiali delle frizioni moderne sono compatibili con i nuovi oli...
ciao
Â
Automatic Transmission Fluids
Dexron Type A, Suffix A
Specification introduced in 1957. It requires the oil to meet certain limits regarding its kinematic viscosity.
Dexron IID
General Motors DexronÂ-IID Specification. ATF issued in 1975. Contained ATF cooler corrosion requirements not listed in Dexron - II.
Dexron IIE
General Motors Specification DexronÂ-IIE. ATF issued in 1991 requiring improved low temperature performance compared to DexronÂ-IID, 20 000 cP at minus 40 °C.
Dexron IIIF
GM specification for Automatic transmission oil introduced in 1994. Successor of Dexron IID and IIE.
Dexron IIIG
Successor of Dexron III(F) automatic transmission fluid. This has the same low temperature characteristics as Dexron IIE, but with modifications to anti-oxidancy and friction material. Introduced in 1997.
Dexron IIIH
Dexron III licence H was introduced in June 2003 to replace the Dexron III G fluid. It has an oxidatively stable base oil (group 2 or group 3). Oils according to this specification have longer maintenance of friction properties and anti-shrudder properties, better foam control and a longer fluid life.
Dexron VI
Specification introduced in 2005 to replace Dexron IIIH. This specification requires better stay-in-grade properties, oxidative stability and anti-foam characteristics. Oils meeting this specification can be used with extended drain intervals and are energy conserving.
1980 TA Pace Car clone - 383 LT1/4L60E
Ecco giusto... tengo a precisare che lho appena revisionato cambiato tutte guarnizioni di tenuta e tutte le frizioni cambiato anche le palette della pompa dellolio....
Quindi ci posso mettere un VI ??? Cè dici???
Messaggi: 359
Discussioni: 8
Registrato: Nov 2005
Reputazione:
5
Citazione:Quindi ci posso mettere un VI ??? Cè dici???
te lo deve dire chi ha fatto il cambio la compatibilità dei materiali con l'olio...
1980 TA Pace Car clone - 383 LT1/4L60E